Koupě zbrusu nového auta není ani dnes levná záležitost. Není tedy divu, že naprostá většina lidí se raději rozhodne pro to ojeté. Zde však postupují určitá rizika, neboť právě zde velmi často dochází ze strany prodejce k podvodům, a to i v klasických autobazarech. Člověk by se tedy měl seznámit s těmi nejběžnějšími a naučit se jim vyhnout. A ani pak bohužel nebude mít úplnou jistotu.
V první řadě je to samozřejmě přetáčení kilometrů. To jednoduše znamená, že se automobil připojí na speciální přístroj, který sníží počet najetých kilometrů. Je to proto, že čím méně má auto najeto, tím lépe a za lepší cenu se prodá. Problém je samozřejmě v tom, že je následně opotřebenější, než zákazník očekává, a jeho životnost bude podstatně nižší. Proto, pokud si kupujeme vůz, je vhodné srovnat počet najetých kilometrů s jeho stářím, a podívat se, zda není příliš nízké. Ojetým kilometrům by měl odpovídat také stav motoru a ostatních součástí.
To ovšem není ani zdaleka jediné, co nás může při koupi auta překvapit. Běžné je i maskování či „záplatování“ drobných vad tak, aby nebyly na první pohled poznat, ani při kontrolní jízdě, kterou většina lidí při koupi auta (oprávněně) vyžaduje. Tato záplata nějaký čas drží, avšak po více či méně dlouhé době povolí. Nový majitel je pak rozčarován, ovšem jen málokdy se něčeho domůže.
Tomu ostatně napomáhají i smlouvy, které při prodeji podepisujeme. U naprosté většiny z nich totiž najdeme, že prodejce není zodpovědný za „skryté vady“. Pokud se tedy nějaká například po pár měsících vynoří, máte zkrátka smůlu. Těžko totiž dokážete, že o ní prodejce věděl.
Dále je to také výměna součástek za horší, avšak to není ani zdaleka tak časté. Významem je, že se originální části vozu vezmou a nahradí se jinými. Ty originální se pak totiž prodají za vyšší cenu. Tento podvod je však tak časově a technicky náročný, že se příliš nevyplatí. Přesto je vhodné si na něj dávat pozor. Tedy alespoň pokud chceme, aby nám naše nové auto dlouho sloužilo.